Чому важливо для людей і бізнесу переходити на українську мову та як ми прийшли до рішення популяризувати солов’їну серед колективу — цією актуальною темою поділився наш співзасновник, Сергій Панченко з Work.ua.
Перехід на українську компанія «Міністерство дверей» зробила ще до початку повномасштабної війни. Цьому посприяв Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» — документація велася згідно із законодавством державною мовою.
А от особистісне усвідомлення, що настав час змін, у кожного працівника відбувалося поступово та індивідуально. Проте після 24 лютого більшість наших колег перейшли на українську і в особистому, і в діловому спілкуванні. Бо зрозуміли, що розмовляти мовою агресора — означає ідентифікувати себе з ворогом.
Мовне середовище в компанії формувалося поступово. Велика частина топменеджерів вирішили спілкуватися державною мовою та бути прикладом для колег. Потім деякі працівники офіційно заявили на особистих сторінках у Фейсбуку про перехід на рідну мову, тим самим закликаючи інших переходити на українську.
Коли створюється середовище, яке стимулює до певних змін, перехід не відчувається так гостро.
Я намагаюся дивитися на цей процес ще ширше. Наприклад, «Міністерство Дверей» планує розвивати експорт, виходити на ринок Євросоюзу. Вважаю, що все українське має бути якісним, досконалим. І мова — це перше, що ми повинні в собі удосконалити.
Мовний перехід не потребує значних ресурсів. Наш ресурс — це бажання бути на рідній землі, у своїй незалежній і вільній країні. Створювати для українців тепло і затишок у домівках, надавати робочі місця й стабільність працівникам, розвиватися. Зараз ми всі зрозуміли, що зміни неминучі та вкрай важливі.
Як компанія популяризує українську серед співробітників
З власного досвіду скажу, багато що залежить від власника компанії.
Я показую команді, партнерам, друзям, що перейти в спілкуванні та веденні бізнесу на українську мову — означає зберегти нашу державність і наблизити Перемогу.
Читайте продовження на Work.ua.